Onze school

Jules Verne, "een wereld van verschil" is het motto van de school.

De naam Jules Verne is niet zo maar gekozen. Jules Verne heeft ons een schat aan dromen nagelaten en ons geleerd dat die uit kunnen komen als je er hard aan wilt werken. Jules Verne was een man met visie op de toekomst. De realiteit van morgen en van volgend jaar vormt een uitgangspunt van het onderwijs dat het personeel van de Jules Verne aan de kinderen biedt. Dit onderwijs wordt geboden door een school die rekening houdt met en respect toont voor verschillende culturen, verschillen tussen kinderen, verschillen in hun kwaliteiten en verschillende leerstijlen.

Sinds 1995

Basisschool Jules Verne is een openbare school, midden in de wijk Huiswaard. De school bestaat onder zijn huidig naam sinds 1995 en is ontstaan uit een samenvoeging van De Bongerd en de Theo Thijssen.